21 Ekim 2009 Çarşamba

BÖCEK

BÖCEK


konuşabileceğim halde yazmaya devam ediyorum..hayatta herşeyin bir bedeli varmış..bunun anlamını biliyordum.. öyle zannediyordum..ama bedel ödemeye başladığında anlıyorsun aslında herşeyi.. bende zorunlu ayrılığa dair bir bedel ödüyorum işte..kendimi ve başkalarını burada olduğuma inandırmaya çalışıyorum..bir şeyleri elde etmekse amacın bir şeylerden vazgeçmen gerekiyor.. eğer bütün dünya nükleer bir savaşla yıkıldığında hala yaşıyor olmak istersen bir hamamböceği olman gerekiyor.. bir tek o dayanabiliyormuş radyasyona.. hamamböceği(karafatma) olmak bile size sonsuz bir hayat şansı sunuyorsa eğer herkesin bir şansı var mıdır hayatta? kafka dönüşümünde samsanın bir böceğe dönüştüğünü anlatır..böceğin cinsi belirtilmez metinde.. şimdi yaşadığımız hayatlarada
baktığımızda samsanın metamorfozunu kaçımız yaşamadık ki?..nükleer bir savaş gibi uzak bir ihtimal için bile kaç kişi sıraya girer, dönüşüm için..ya bıraktığın gibi kalabilmek, herşeyin değiştiği bir yerde değişmemek.. bir liman gibi olabilmek.. neden bu kadar zor ki.. elde edeceğin şey ne kadar büyükse ondan vazgeçmekte o kadar büyüktür aslında.. kaçımız vazgeçmeyi biliyoruz ki.. ya da bedel ödemek senin artık sen olmanı engelleyecekse neden bir bedel ödemeliyim ki.. yaşamak için, birinin sevgisini kazanmak için, dönüşmek.. ya da daha az kutsal bulduğumuz şeyler için para için.. iktidar için.. hepimizin içinde bir böcek vardır belki.. o yüzden sesizce gidişim ve sonra sessizce gelişim şaşırtmasın seni.. dönüşmüş olabilme ihtimali bile korkutuyor beni..ben
sadece hamamböcekleriyle dolu bir dünyada yaşamayı beceremem ama onlarsızda olmaz bu dünya.. o yüzden susuyorum..ve inan bana tek güvendiğim şu an senin anlayışın.. anlaman.. ben sessizliğe sen yazmamaya yemin etmişsin gibi.. ve bırakalım bu böyle kalsın...içimizde hamamböceği korkusu ya da tiksintisiyle yaşamaktır bu belki.. tüm yazıların başında olmasan bile sonlarında hep sen varsın.. aklımda sen varsın..ama aramızdaki birkaç basamağı bile aşmayı başaramadım ki ben.. belki ben de farklı bir tür böceğimdir kendi kendini yok eden..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder